onsdag 31 augusti 2016

Sommarjobbet klart och nyponbuskar nyponbuskar...

En promenad en varm solig sista augustidag. Skönt vindstilla och helt underbart. Långsamt och energigivande.  Brittsommar.
Nyponbuskar nära Berga i Linköping
Äntligen anser jag att jag virkat färdigt min Ariane Shawl.  Ja jag hade kunnat virkar 5 cm till men nu räckte inte orken. Så jag avslutade med en rad över hela varvet och blockade därefter sjalen. Det är första gången jag gör detta själv.  Vilken skillnad det blev.
Och jag blev nöjd!
Nu är det bara att vänta på höstvindarna och den höga klara luften. 
Mitt sommarjobb är klart!


1 kommentar:

  1. Vilken vacker sjal du virkat. Höstvindarna kommer nog snart men just nu är det så härligt brittsommarväder. Jag tycker om hösten med mörka kvällar och vackra färger i naturen.

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här