torsdag 8 september 2016

Du blir aldrig färdig....

....och det är som det ska. (Tranströmer) Det var nog inte mig och mitt handarbetande han tänkte på när han skrev de raderna men jag tycker det känns som de passar. De raderna är mitt ledord och  gör så jag kan lämna ett arbete för ett tag, halvfärdigt, och ta upp det igen utan att bli stressad. Ja, till och med ha flera på gång och det är ok. Jag färdigställer något alster då och då. Det är lycka, men färdig blir jag aldrig.
Det finns hur mycket tid som helst
Min sjal är ju färdig så jag har beställt nytt garn. Till ännu en sjal och denna gång ska jag försöka att virka en  skorstenskrage med smala ändar som jag kan ha under kappan i vinter. Tunn och lite fin.... jag har ju lite dåligt med hals.

Har hittat mitt egna ex av boken Konstsöm att börja med. Så kan jag brodera när jag vill. Och läsa i lugn och ro.
Att det är så roligt att äga böcker!
Årets äpplen blir nog inte så stora. Verkar som de mognat innan de blev stora. Men ändå: det blir äppelpaj både denna helg och nästa, som är makens födelsedag. 
Gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här