söndag 28 augusti 2016

Gör om och förändra

En promenad till biblioteket. Underbar trädskugga i varmt väder. 

Ja nu har jag fått feedback på min klänningstoile.  En del tyckte jag lika, som att öka vidden på bakstycket och minska lite på framstycket över stussen samt öka ärmvidden. En del tyckte jag inte samma, som att korta bystinsnitten.
 Men de har nog rätt för det såg lite konstigt ut. Jag hade sytt dem så de gick en bit över bysten. Det var nog inte så snyggt.
Men jag tänkte att det skulle hända något eftersom klänningen är väldigt slät....men jag hittar nog på något. Det som står ut i sidan är ficköppning utan fickpåse isydd.
Nu tvättar jag jeanstyget och sen ska jag sy klänningen. Roligt ska det bli.

Snart snart är jag klar med sjalen. Den ser inte ut som förlagan i mönstret, men jag är ändå nöjd.

Boken jag beställde på biblioteket före semestern har kommit. Den är precis vad jag sökte. Ska köpa den på nätet. Ser att den är till salu på flera ställen. Nu får jag fatt på vilka stygn de använde på 50 60 talsbroderierna. Det är ju svårt att se på en del bilder och nu blir det lättare att gissa och sen välja. Jag fick ett antal sömsätt till att välja på. Och varianter på de jag redan kan!!
Plötsligt blev det mindre med tid till hobbyarbete! Måste ju jobba också. Men tyvärr får jag allt mindre lust till det. Om jag slutför sjalen och bara broderar jämte syet kanske det känns lite mer luftigt i tidplanen.
Just nu har jag för mycket på gång. Svårt att ta det lugnt när man vill så mycket. Men måste nog göra det.  Livet bör vara i balans.
Mindfullness.

2 kommentarer:

  1. Jag får också allt mindre lust till att jobba. Finns så mycket annat man vill göra men två och ett halvt år till och sen så. Lycka till med alla dina projekt!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja tiden kommer förhoppningsvis gå fort dit vi längtar. Jag blev så inspirerad av din sjal, ska försöka lagra mönstret tills jag kan göra den.
    Gott att ha o göra så inte tiden går långsamt!

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här