torsdag 25 augusti 2016

Höstfägring

Jag blev nöjd med min toile. Så ikväll får mina bästa kritiker säga sitt.

Har ritat mönster och gjort justeringar som veck i mönster i ärmhålet för de veck jag får under ärmen samt flyttat insnittet fram till sidoinsnitt vid bysten. Ritade det rätt så långa och lågt. Ska bli spännande att höra vad sytjejerna säger.
  Mycket tejp går det åt. 
Lunchen blev inte, som jag var bjuden till, pga ett sjukt barnbarn. Så jag åkte ner till stan och blev överraskad.
 
  Det var matmarknad och mycket gott såldes, många nationaliteter var där. Jag köpte kyckling i dijonsås och stekt potatis av fransmännen, kaffe av italienaren samt bakverk av några andra fransmän. Mycket gott!
När jag var mätt och nöjd gick jag till Olssons Tyger. De har ju slutrea...och 20% på alla stuvar. Så det blev tre stuvar!
Två blusar och en klänning!  Det såg jag framför mig när jag såg tygerna. Nästan 7 m tyg för 280kr. 
Och när jag köpt höstaster och bollkryss så åkte jag hem igen. Riktigt nöjd.
Avslutade första delen av dagen med en god kopp the. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här