tisdag 23 augusti 2016

Höst 2016 och nya möster, nya kläder

Yngsta dottern har begåvats med samma höga midja som jag själv. Och blev besviken när hon provade kjolen hon verklig ville ha, den var obekämt låg i midjan. Jag bad henne köpa en bit tyg och så ritade jag ett mönster.
Hon hittade en courtelle-jersey i svart. Och efter lite provande och ändringar så blev det en kjol.
och en nöjd dotter.
Det är verkligen roligt att kunna göra ett plagg efter en bild.

Själv vill jag ha en kläning. Hittade ett jeanstyg hos Tusensköna Tyger i
Norrköping.
 Och en bild på en modell som liknar den klänning jag villa ha. Och nu ritar jag ett mönster och ska sy en toile. Och så visar jag sygänget på torsdag så får jag feedback.  
I morgon blir det lyx. Är bjuden till en höstlunch av väninnan P. Ska bli kul att träffas, det var så längesedan vi sågs och mycket har ju hänt.


Nu har jag gjort en höstplan!  Spännande om jag kan följa den.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här