måndag 11 juli 2016

Getingstoppare av virkad duk

Ännu ett användningsområde för alla virkade smådukar som vi har i våra linneskåp....eller inte och då får man virka nya.
Eller så kan man ställa kaffepannan på duken. Dukningen blir fin i sommar. Och getingarna kryper inte ner i saften. Bra va?!
Lånad bild från internet
Sista veckan att jobba innan semestern. Nu kan jag börja räkna ner. Kom på att jag kan ju tvätta och torka de plagg jag ska ha med och sen stryka när vi kommer  ner. Sparar tid!
Tänker ta med mitt knäckebrödsrecept och baka. Blir intressant och se om jag får tag i alla ingredienser. Kanske jag ska ta med lite rågmjöl och baka de goda "Torparlyckorna" också. Eller finns det rågmjöl i Spanien?
Ja som sagt, spännande att utforska vårt nya land!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här