lördag 2 juli 2016

Sommarklänning och virksamhet




Sommarklänningen är nästan klar. Tack  vare bra tips från syteamet. Det är svårt att se baksidan på sig själv. Bra med extraögon och hjälpande händer.
Nu tror jag att jag har alla rynkor och sidsömmar på rätt ställe och fickorna är på plats. Kvar är bara att fästa axelbanden och sy upplägget.



Att virka sjal är kul och ett  riktigt trevligt sommarprojekt. Har börjat om några gånger för det blev bättre med tunnare virknål.  3.ans virknål rekommenderas till garnet och jag började med 3.5 för jag tänkte mig en gles sjal. Men det blev till slut så att jag virkar med 2.5. Då blir mönstret snyggast och glest blir det ju ändå. Är ringrostig när det gäller  att virka spets men det tar sig nog med tiden.
Blockningen hoppas jag mycket på!


Alla tjejer var hemma i helgen och huset blev fullt. Är så trevligt att träffas allihop, speciellt som det var längesedan nu av olika orsaker, som jobb resor och tentor, vilket gjort att vi inte kunnat få ihop ledighet samtidigt. Men nu så! Kul att få rå om dem några dagar.
Många jordgubbar åt vi!
sommargodis.....
En promenad i naturen i finaste sommarväder där vi blev bjudna på en konsert av skogens alla fåglar. 
Blåbär finns i massor. Tyvärr hade vi inget att plocka i så det får bli en vända till. Med en liten hink så kan det bli en paj. Då hinner också de små blå växa till sig.

Och så börjar det närma sig. Snart får jag släppa in tankarna på semestern. Men bara i små doser för annars går jag sönder. Av längtan till mitt andra hem och allt det roliga vi har att ta i tu med.

TUR att det är så underbart här nu,  det gör att det är lätt att vara i nuet och njuta. 
I den bästa av världar lever jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här