fredag 15 juli 2016

I väntan på att få dra.....

....iväg!
Någon söt bjöd på sött. En kollega nära mig. 
Gott var det.
Gör väntan lite lättare!

Packningen börjar ta form. Dvs ALLT är framtaget och det är bara att välja. Bara!
Och det som måste ned är gardinerna, myggnätsardinen, kuddöverdragen och sybehörsväska. Virkningen. Böcker. Så kläder och skor, ja det måste  väljas med stor omsorg.
Tur att det är varmt dit vi ska.
Kanske man kan gå i samma klänning och utan skor....Eller klä på mig så mycket som möjligt så får jag med mig mer!
Sista resan till jobbet genom ett gråmulet Östergötland. 15 grader.  
Ljuset skapar underbara färgskiftningar.
Om jag hade kunnat stanna till skulle jag tagit bilder att ha som underlag till broderier i vinter. Får försöka komma ihåg nyanserna ändå. Med mitt teflonminne? Som dessutom kommer att kopplas bort helt nu en hel månad! Ja vi får se hur det går.
Nu börjar jag få svårt att koncentrera mig på det jag måste göra.
Är redan uppe i det blå och iväg........ska bara hem och packa färdigt först.
Det blir den här veckans fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här