fredag 8 april 2016

Jippi!


Ja så har jag fått ordning på mitt liv och mina byxor. Ja i form av mönster och provsydda plagg alltså. Ärmen och axelsömmen blev så superbra.  Byxorna håller jag som bäst på att sy nu.
Kursen är slut men det blir fortsättning i höst!! Jippiiii. Vi vill nog fortsätta allihop. Roligt att känna flera människor som tycker om mönster och tyger.

Jag fann en liten nåldyna på nätet som var superlätt att sy. Hittade inte tillbaka till sajten så jag kan inte säga vem jag "snodde" idén ifrån. Tog i alla fall med varsin till alla på kursen. Tyckte det passade bra när vi ska börja sy våra kläder.
Nu har jag kvar att göra i ordning alla grundmönster och bestämma vad jag vill sy till sommaren. Försöka göra en plan.....igen.
 

I vår ICA-affär finns det chans att få en extra rabatt på köpet om man får guldscannern. Jag fick guldscannern häromdagen då jag skulle kompletteringshandla. Dagen innan hade jag och maken varit och veckohandlat. Jippi!

Idag är det fredag.  Äntligen! Fredagsmys och en hel helg efter det då jag ska sy. Och plantera mina penséer. Våren är här!!! Jippi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här