tisdag 29 mars 2016

Eureka!! Jag ser.....


...var jag tänkt fel!
Ritar mönstret till livet och syr en toille och det stämmer inte. Allt är rätt men axeln blev helt fel. Nu har jag räknat om alla momenten och äntligen ser jag. För  måttet på axellinjen skulle jag utgå från min egen axelbredd (naturligtvis!) men jag mätte på ritningen....och då blir det inte rätt.
Så gör om och gör rätt!
Något blev fel...
...även om det blev rätt i det stora hela. 

Jag planerade att göra ett grundmönster och ett mönster att sy efter och sy en toille till byxorna och livet inkl ärm. Hann inte ärmen men den tar jag i kväll på kursen.
SEN ska jag sy byxor i ulltyget jag hittade hos Tusensköna Tyger i Norrköping.
Det är så roligt och väldigt fascinerande hur det kan bli så perfekt passform!
Sen börjar det svåra. Att göra ändringar från grundmönstret för att det ska bli det plagg som jag tänkt mig, För det är ju inte så roligt att gå omkring i kläder som ser ut som ett grundmönster.....


 Påskharen skickade med dottern en gåva till oss. Rart. Och dottern fick en gladhandduk från vår påskhare.
Efter promenaden då jag hittade vårens första tussilago, men inte hade kameran med, tog jag en vila. Såg att jag hade tussilago på väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här