torsdag 24 mars 2016

Hemma hos symaskinen igen

Och så är man hemma igen. Skönt på ett sätt men med en längtan tillbaka. Ska det vara så här nu? Längta dit hela tiden och inte kunna vara i nuet när jag är här....Får bestämma mig att det är här jag är när jag är här!

Symaskinen står kvar och jag bara måste sy färdigt Jelly Rollen med Tilda-tyger.
Var också till Panduro och köpte ännu en bit för att bygga quilttoppen
färdigt.
Tilda Fabric Roll 24p Pardon..
Försökte mig också på att provsy quiltsöm på en provbit.
Behöver övning förstod jag.
I helgen ska jag rita om byxmönstret, det blev fel, och rita färdigt mönstret till livet som vi påbörjade i tisdags. Och så vill jag sy byxor och ett liv i toille till på nästa tisdag. Så får vår lärare hjälpa mig med passformen på mönsterdelarna.


Det är så roligt på kursen. Roligt att lära sig rita mönster och så är alla så hjälpsamma.
 
Idag kommer påskkärringarna och önskar glad påsk. Då vill de ha godis och jag har köpt en stor påse. Precis som förra året. Då kom det ingen och jag blev tvungen att äta upp alltihop själv! I dag har det kommit tre än så länge. Hoppas det kommer fler.
Bildresultat för påskkärringar
Bild lånad på internet (alltså inte jag)
Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här