onsdag 2 mars 2016

Allt på en o samma gång!


Nu har jag flera saker på gång samtidigt! Byter tråd i symaskinen hela tiden och syr o klipper o ritar!

Bottenplatta egen design...
På väg till kursen...
Väskan börjar ta form. Måste hitta något bra och stadigt  till botten. Mått 14×45 cm. Kartongpapp kanske. Med silvertejp-förstärkning.


En prototyp på ett lapptäcke!

För att se om det blir bra. Och det blir det. Men tyget tog slut så i eftermiddag blir det en sväng till Husqvarnabutiken i Norrköping för att köpa mer tyg. Så roligt! Tänk om jag äntligen kommer igenom och kan få till ett riktigt täcke?
Med vadd och quilt o allt!! Det går så snabbt att sy blocken. Tips från Anette L syr och skapar.  Busenkelt Block, Tack!

Mönsterkonstruktionen av kjolen ska sys upp. För ev ändringar av grundmönstret. Igår började vi rita byxmönster. Också jättekul!
Sen borde jag fordra blå ulljackan. Går ju snabbt bara jag startar.

Energin bara flödar. Är det vårljuset som gör'et?
Höll på att glömma förklädet som blev till av resterna av väsktyget. Idéen fick jag av dottern när jag visade upp en del av väskan och hon trodde det var ett förkläde.....tyget passar lika bra till det.
Och så snöar det igen! Perfekt väder,. det går bra att vara inne och sy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här