fredag 19 februari 2016

På kurs och på jakt


Nu har kursen i mönsterkonstruktion äntligen börjat. En kunnig och engagerad lärare ger mig hopp om att äntligen få en garderob som passar mig.
Förstår inte hur vi ska hinna med alla delar, vi deltagare är på olika nivå, många frågor blir det, men vi får säkert ihop det.
Ja det var så roligt att vara igång. Roligt att träffa andra som syr. Jag känner ingen just nu som tycker om att sy kläder. Lite ensamt är det ju.
Ja så har jag äntligen skickat efter en skräddarlinjal!
Har tänkt att göra det så länge men inte kommit till skott.

Sen åkte jag ut till Ikea för tygjakt och köpte billigt bomullstyg till toiler. 19kr metern för oblekt bomullsväv på 150cm bredd. Kallar jag fynd. Undrar om jag ska tvätta tyget först eller bara klippa och sy?
Ikeas bild av tyget Tigeröga

Min bild inkl foder

Och så kom jag på att det kan ju vara kul med en väska att bära alla grejer i till kursen! Så det blev en bit tyg till. Tyget Tigeröga Fodret är en stuv från Olssons Tyger.
En gladväska!

Ett besök på bokhandeln för att hitta något att rita mönster med. Det skulle vara olika färger för vi ska visst rita flera mönsterdelar på samma papper. Som ett förenklat Burdamönster. Det blev en kulspetspenna med flera stift. Rött grönt blått och svart.
Så nu är det bara att längta till nästa tisdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här