söndag 10 januari 2016

Top två klar och packproblem

Snart åker vi! Och så har vi packning av resväska igen.
Känns  konstigt att packa för 15 - 20 plusgrader när det ibland är -15 grader ute.  Kul problem men ändå. Alla mina tröjor får åka med, de kommer säkert att användas.
Det ska bli så roligt och spännande  att få se hur bostadsletandet fungerar i Spanien.  Har ju läst massor om det men första mötet med verkligheten blir nu.
Så blev insnitten inte
mitt för varandra.

Ja inte helt rätt

Jag sydde ihop den rosalila  peplumtoppen.   Men la nog vecken fel så den blev för liten. Sprätt upp och gör rätt!



Och klänningen är  också klar nu.
Hade ett mönstret från Vogue/V1338, design Anne Klein

som jag ville prova. Gjorde ingen  prototyp utan nu bara sydde jag. Modellen är rätt så ledig så jag chansade lite. Och det gick inte heller så bra.  Först. Sydde in lite och sydde fast vecken.  Framstycket blev lite för mycket av rymlighet. Nu är det nog ok. Är skön att bära i alla fall även om den inte blev helt 100% bra.
Färgen är lite mörkare än här.
Nu tänkte jag inte sy något mer innan vi åker men i huvudet har jag två idéer på plagg som kunde vara bra att ha på resan. Ska försöka låta bli för jag har annat jag borde göra istället för att sy.
Bli svårt!!
Kylan och vintern kom till slut så här är det skön vinter.

Snart är våren här igen
och vår lille trädgårdsvakt
kan vila i solen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här