söndag 3 januari 2016

Prototyp ett är klar, nästa på gång....


 Så här blev det! Som en peplumtop. Jag är nöjd, behövde bara ändra lite på överdelen. Till nästa modell tar jag en storlek mindre till överdelen. Alltid roligt. Jag tycker mycket om modellen, den är skön att bära. Den var också mycket lätt att sy.  Förstärkte framtill och utmed hela halsringningen med mjuk vliselin.


 Jag gick till Olssons Tyg och skulle köpa tråd igår. Den svarta håller på att ta slut.


Kom ut med en bit courtelle-jersey som jag tittat på länge. Blir prototyp/top nr 2.

Ja och ett skönt och tunt ylletyg för 49kr metern (en okänd ullblandning, vanligt hos Olssons) och ett gardintyg som jag blev förälskad i.
Vad jag ska göra av detta och var jag ska ha gardinen vet jag inte men nu vet jag ju att impulsköpstyger kommer till användning! Det har även hänt förr....
Ja det blev en rejält stor påse med hem och maken undrade hur mycket tråd jag köpte?

Idag var vi hos yngsta dottern och fikade. Ett mysigt sätt att avsluta helgerna på.

Nu är det bara trettonhelgen kvar. Då åker granen ut, eller rättare sagt upp på vinden.
Synd för den lyser upp och är så vacker.
 Jag ser fram emot nästa jul då den kommer tillbaka.

Men innan nästa jul har vi hela 2016 framför oss. Med mycket sömnad och andra trevligheter. 
Nu ska jag sy färdigt prototyp/top nr 2 så att jag kan sy den lila klänningen. Den ska med till Spanien tänkte jag. Liksom topparna.
Tror det blir bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här