lördag 7 november 2015

Vinst och blå kjol med klock

Jag har VUNNIT!!! En poster från Sabina W Gustrin  i en av tävlingarna  hos  FINASTE MATTAN . Det är ju så kul att vinna ju. Att dessutom få så mycket fina tips om allt möjligt som FINASTE MATTAN visar är också kul. Det är en sajt att bli glad av.
Bilder på postern kommer när jag får hem den.

#ViLyserUppNovember på instagram ger också mycket glädje. Många vackra ljusa bilder. Ja, jag älskar att bläddra blad och bilder, är lugnt för hjärnan när den är trött. Vilket den är just nu.

Och att sy! När man har flow är det som bästa terapin. Endorfinflöde i kubik.
Nu har jag börjat på min mörkblå kjol som  ska ha en slät höftdel och så ska den nedre delen vara klockad.


Äntligen har jag fått möjlighet att anmäla mig till en kurs i Mönsterkonstruktion! Hoppas den blir av bara. Det är i Medborgarskolans regi här i Linköping och den börjar i februari. Har ju lärt mig själv efter en jättebra bok:
Mönster och konstruktioner för damkläder
En räddare i nöden....
Lätt att följa och lära sig ur men ibland skulle det vara bra att ha någon att fråga för det är lite trickigt att förstå hur det är menat att vara.
Men nu ska jag förhoppningsvis få lite bättre kläm på skapandet av egna mönster.
Novemberljus....eller mörker?
Soluppgång är det i alla fall.


Bär i november

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här