onsdag 4 november 2015

Plan för hösten eller inte

November är nu. Läser att man kan ha en höstplan. Vad som ska göras och vad som ska sys osv. Har funderat sen i augusti   på om jag skulle gjort en.
Men jag som inte kan följa en instruktion mer än två rader kommer jag hålla mig till en eventuell plan?
Nä.
Jag kommer att hitta en modell som är jättesnygg som jag absolut vill sy av något tyg som jag inte har.
Men jag kanske kan hålla mig till färger som är nu och rätt.....

Enligt SNYGGT New Look är det som gäller:

Färger hösten 2015.

  • Gröngrå
  • Blågrå
  • Sämskskinn
  • Olivgrön
  • Rödbrun ("Marsala" - årets färg 2015)
  • Blågrön
  • Orange
  • Softad rosa
  • Kallt blå
  • Orkidélila    

Det är fint så. Vilka jag nu kan passa i kan jag ju bara gissa......
Syr necessärer nu så det brinner. Julen närmar sig. I alla fall på IKEA.
Ska bli kul när necessärerna är färdiga. 
Då fortsätter jag med mina kläder. 
.
Vår husvakt. Har suttit där flera dagar nu.

Jag var hos Tusensköna Tyger och skulle köpa en virknål och stickmarkörer. Då köpte jag ett mörkt blått  tyg till en halvklockad kjol. Också.
Har en klänning som jag älskar med en halvklockad kjol. Och behöver en kjol och vill ha den klockad, lite snurr typ.
 Så blev det! 
Har virkat en halv kaninsnutte nu. Ja ett öra och huvudet. Spännande! !


Husvakten har flyttat till fönstret
Min begonia som varit tanig
hela sommaren blommar nu!?



Oktobermorgon, den sista


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här