tisdag 10 november 2015

Aldrig färdig och klar ibland.

Du blir aldrig färdig och det är som det ska.  Tomas Tranströmer.
Trösterikt när jag inte gör färdigt innan jag glatt börjar på nästa projekt.
Tar udden av stressen som kan dyka upp som en plötslig tanke.

Något som blev klart  idag är kjolen. Snabbsydd när allt blev rätt hela tiden och inget sprättande som sinkade.

Jag är glad och nöjd.
Men ofärdigt är mitt virkarbete och en del annat... och det är som det ska. Skönt!

Hittade plötsligt Martha Stewart , en gammal favorit som jag gillar. En go pysseltant med en del kul idéer som mat och pyssel och allt möjligt däremellan.  Hennes show gick på svensk TV för några år sen och jag satt bänkad varje gång och tittade. Och hon har en hemsida som är rolig att kika in på då och då.

AppetizersEasy Etched Pumpkins
LunchHow To GlitterMemory-Keeping
CookiesChocolateCocktail Parties

Ja inspiration  finns det gott om. Bra. Så man inte blir färdig och sysslolös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här