onsdag 14 oktober 2015

Sy i taft och skön promenad


Allt blir inte som jag tänkt....
ja inte blev jag klar med prickiga kjolen och den lila tafttoppen. Jag fick pilla så mycket med den grå toppen. Måste ha ritat fel på mönstret för den blev för liten över höften och för stor över bysten. Fick ihop den till slut men vet inte hur det blev. Får lägga mer tid på den lila.

Skulle varit tvärtom på något sätt. MEN nu har jag sytt i taft och det är roligt   att sy och lätt att sprätta upp. Bara man använder fin synål och inte nålar ihop delarna. Det går bra att hålla dem när man syr, iallafall på ett lite mindre plagg. En stor klänning vet jag inte hur man ska hantera.
Och så är jag så sugen på att sy necessärerna nu. Kom också att hitta en liten liten necessär , typ lins- eller smyckesväska.  Kan man kanske ha i den stora? Den här är så fin tycker jag.
Bild från bloggen Mina quiltar och lite annat
Mönstret är att rita en rundel och klippa ut för botten/sidsömmarna i sidorna på rundeln. Jag hittar ingen bra bild på det men ska ta en när jag ritat upp mönstret och klippt ut tyget. Ja det är svårt att hålla fokus på klädsömnaden och då brukar det inte bli bra. Inget flow nu inte.....
Håller på med efterbearbetningen på klänningen och den grå toppen.
Och så ska jag packa ju.
Har varit ledig idag, sov länge och var sen på promenad  med en kompis, A, inklusive fika och mycket prat.
Promenad  i Gamla Linköping

Det var riktigt roligt att träffas. Energipåfyllnad i kubik.  SEN   blev det förpackning. Sorterade fram allt jag ska ha med mig.
Är väldigt trött och behöver vila så det blev ett lugnt tempo idag. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här