söndag 11 oktober 2015

Syr bara syr och längtar

Nu är det  full fart på symaskin! ! "Behöver" lite nya kläder till resan.....kom på att jag vill ha en topp till middagen på kvällen och som matchar prickiga tyget jag köpte hos NygårdsAnna. Som ska bli en kjol eller klänning typ underklänning med rynkad kjol. Velar lite och det beror på taftöverdelen hur den blir.
Ja jag har snöat in på 60-talet när det gäller modell. Har förälskat mig i skorstenskrage....
Kunde inte heller välja färg så jag köpte två.  En grå och en mörklila taft. Har aldrig haft eller sytt något plagg i taft någonsin! Blir kul att prova på.  

En klänning till har jag sytt färdigt av det absolut  första Libertytyget jag köpte. 
Ett av två, även de inköpta hos NygårdsAnna. 

Älskar det här tyget.

Köpte ett rött också och det röda sydde jag en klänning av direkt. Men det här blågrå ( som påminner om åskväderfärger) har legat länge i korgen. Äntligen hittade jag modellen!
Lite A-formad, ärmlös och med skorstenskrage.....

Och som om det inte är nog med påslag nu så hittade jag ett necessärmönster och kunde inte låta bli att börja plocka med det. Det var när jag letade efter taft till toppen som jag gick in på Husqvarna-butiken i Norrköping. Hon hade en massa vackra quilttyger men ingen taft. Gick jag ut då? Nej jag skulle bara titta lite och det är farligt.
Kom ut med ett mönster på en necessär, "Resklara" från Quiltbiten och lite tyg och material. 
Tänkte julklapp. Så nu sitter jag och syr en necessär emellan de andra sömmarna. Är jättekul att sy den! 

Så kul att jag när jag var på IKEA i dag och kikade runt så hade de några roliga tyger och då blev det till två necessärer till! Julklappar så jag lägger inte ut tygerna på bild.
Däremot önskar IKEA God Jul nu:
Ikea i oktober!! 

Gick "outside the box", när jag var och handlade mat, då det stod handtvål till gästtoan listan.  Hittade en ny tvål, en annan än den vanliga! Blir som skum när man trycker fram tvål och luktar så gott. Magic foam! Spänning i vardagen....ibland bara händer det.

Nu är det inte långt kvar tills vi åker till värmen. Ska bli så skönt. Sol, promenader, avkoppling , pocketböcker, god mat och kanske bad. Som jag längtar. Lite svårt  att fokusera  på jobbet är det. Kollegan som sitter närmast mig ska åka samma vecka men till ett annat ställe. Så vi pratar mycket om packning, mat och andra trevligheter. Som sand mellan tårna och så!

Nu tillbaka till symaskinen!

 http://quiltbiten.com/monster/vaskmonster/resklara-monster/  Quiltbiten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här