onsdag 9 september 2015

Lunchpåse och färdig blus

Idag har det varit ledig onsdag. Var trött igår så ingen klocka blev satt. Vaknade av mig själv vid kl 8 och åt frukost och drack kaffe till morgon-TV. Tog det lugnt och satt en stund i solen och bara njöt.
Sen sydde jag klart min blus. Hade lite fållning kvar.



Hittade en idé på nätet:   en sydd lunchpåse i vaxduk!
Googlade runt och hittade många varianter men den här gillade jag.
Så jag gjorde två.



 Inuti satte jag fast ett band som håller dryck och bestick på plats.


 
 Jag blev så nöjd.
Och mer nöjd blev jag allteftersom dagen gick.
Idag var jag och väninnan P på stan och åt lunch. God mat och trevligt sällskap.
Efter det tog vi en tur ut till Hjärta till hjärta. De har flyttat till nya stora lokaler. Och där hittade jag ett bord till dottern. Eller rättare sagt tre. Precis det som hon letat efter så det blev MMS och hon störtade dit och köpte. Ett riktigt kap. Så hon blev också nöjd idag. P hittade en fin tröja till sitt äldsta barnbarn. Ja alla blev nöjda.

325kr, ett superpris!
Jag hittade ett gult garn och virknålar till mitt virkprojekt converse-skorna. Jag hade inte rätt virknålar för att få rätt storlek på skorna så det har blivit lite åtsidosatt. Men nu så drar det igång igen.

Ja dagen har varit bra. En lugn och givande ledig dag. Nu har jag nya krafter för resten av veckan. 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här