söndag 16 augusti 2015

Syrummet och höstuppstart med quilt-inspiration

Nu har jag, städat,  möblerat om och gjort nästan färdigt i syrummet. Ska till en annan och bättre belysning, jag vill ha en hylla till vid symaskinen och en bättre anslagstavla för ideer och provlappar.
Bänkarna/borden är vitmålade med en lite halvblank yta så inget fastnar. Det känns så bra.

 
Jag har sorterat alla tyger och material och mönster som jag har lagt i lådor. Mönstertidningarna ligger i tidsföljd och jag har börjat på att göra klart en blus jag sydde ihop före semestern. För att kunna komma igång.
Det här är lyx! Ett eget krypin där jag kan skapa och sy när jag har en stund över. Att inte behöva plocka bort, att kunna ta vid där jag slutade. Att kunna ha saker liggande för eftertanke (vilket kan bli länge ibland.....).

Har tvättat ett annat tyg


som är köpt på Ohlssons Tygers stuvhörna.
Ska bli en höstblus. Tycker så mycket om tyget men KAN inte se modellen...... Ja det får bli lite fundering på den.

Fick se en jättefin quilt när jag snurrade runt bland bloggarna då jag var lite indisponibel och inte kunde göra något nyttigt.
På bloggen iCandy FiberArt  visades den här:
Och där fanns MYCKET MER som var snyggt.
Blev bara tvungen att försöka få kläm på hur de gjort mönstret. Tänker göra mig en symaskinshuva. Har fått ihop några lappar men det får bli ett litet "då och då-projekt". Jag fick kläm på hur de gjort mönstret i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här