onsdag 12 augusti 2015

Nya blommor och Spanien

Nu när jag ligger (varvat med rörelse och promenader) och bara väntar på att bli bra igen i ryggen läser jag ju bloggar och vad hittar jag väl där?
Har ni sett BautaWitch Blogg ? Hennes eget mönster. Prästkragar i mormorsrutor!

 
Och hon visar också de här blommorna ! Hawaiian Flowers
 
 Ursprunget: For Sarahs original pattern in English!
Ja jag blir så inspirerad!
Hoppas jag inte rör till uppgifterna nu.
Men går ni in på Bauta Witch blogg så får ni klarhet i det jag eventuellt har rört ihop.
Fint är det i alla fall.
Tur att jag kan ligga och virka. Korta stunder men ändå!

Våra äpplen var så här långt gångna när vi kom hem från Spanien.

Nu har jag lite bilder på hängpåklänning som var underbar att ha på sig i värmen därnera.

Det blir nog flera med tiden. Mönstret har jag ritat själv. Tyg från Tusensköna Tyger i Norrköping.
Tusensköna tyger är en underbar liten tygaffär i Norrköping! De har även webbförsäljning och en blogg . Men butiken är så mysig och är du i Norrköping så missa INTE att göra ett besök!

För två år sedan sydde jag den här.
En annan favorit i värmen

Tyg från Tusensköna tyger 

Använder den bara några gånger om året. Jättebra i värmen och fin på kalas. Ett simplicitymönster. Som jag gjort om en del varefter jag sydde. Gjorde den lite förstor i överdelen och fick trixa en del för att få den att passa.

Tur att jag hann baka lite kakor innan min rygg kroknade......
Mina favoriter Torparlyckor
Recepttips av Birgitta Rasmusson, som är en av domarna i Hela Sverige bakar.....Supergoda!

En tomat börjar bli orange!!!!!
 
Nu ska jag virka lite blommor!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här