söndag 9 augusti 2015

Städat och nybyggda bord och ryggont

Nu är syrummet städat och borden byggda!
Gissa om det känns bra.

Har köpt färg och slippapper och har målat ytorna på borden.
Även stora rit- o klippbordet fick ett par strykningar. Det hade ruggat upp sig och en del tyger fastnade.....

Här är bilder före målning.
Och när jag hade målat och slipat och målat igen då pajade ryggen. Har varit bra i den jättelänge nu. Men att stå böjd och måla var visst inte vad jag ska göra. Speciellt inte efter att ha torkat alla golv och rensat ogräs.....
Ja jag hade sån ork och arbetslust så jag glömde bort mig. Det har varit så roligt att både orka och ha tid till det jag ville ha gjort.
Och nu är jag långsammare än en lat snigel och inget blir gjort. Vila och promenader runt i huset varvat.

Så nu läser jag bloggar igen och längtar!
Lite virkning går ju att pyssla med som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här