lördag 22 augusti 2015

Internet som ett slukhål.....

......det finns så många underbara sidor på nätet!
Mönster och tyger och människor som skapar så fint och jag kan bli sittandes hur lång tid som helst och bara snurra runt. Nästan....  .
Ja det känns som ett slukhål som man bara kan försvinna i. Ett härligt inspirationsflöde.

Jag har hittat mönster på en klänning som jag ska försöka sy.
Sew House Seven
 

Tyg på Olssons tyger stuvavdelning; skulle ha ett tyg till att provsy klänningen i för minsta möjliga kostnad: Hittade den här stuven på   3.5 m för 65kr!! Det är supertunn bomull och måste fodras men så vackert! Räcker till en fin top också. Lycka!

En annan ide jag fick när jag snurrade runt på nätet var den här trevliga skräppåsen eller trådpåse som den kallades. Nu kommer jag inte ihåg var jag hittade den men jag tog idén och fixade min syhörna så fint:

Stjärnan är ett prov jag sytt förut och fodrade med en bit filt inuti.
Det finns mer som är skapat och vackert. Något av det vackraste jag vet är Lars Lerins magiska tavlor. Hur går det att skapa så? Önskar mig ....
En av många! Se fler i galleriet.


Var med på en stadspromenad i Norrköping. Solen sken och det blev en lyckad promenad i den vackra staden. Avslutning med god mat och dryck blev inte heller helt fel.
 
Norrköping vid Strömmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här