lördag 11 juli 2015

Syr, syr, syr......

....hela tiden bara syr!
Ja så stolligt är det väl inte men mycket är det nu.
Men nu har jag semester så nu går det lite fortare att bli klar. Jag orkar mer varje dag när jag inte måste jobba först.
Jag syr ju till semestern. Bra-klänningar-att-ha-i- värme.
Det kommer att vara jättevarmt i Spanien.
Och jag tycker inte om att vara varmt klädd i värmen så det ska bli svala klänningar att bara dra på. Inget som sitter åt.
Och kanske blir det lätt packning för en gång skull! Jag har så svårt att packa lätt, ja att välja bort. Man kanske behöver 4 tröjor och 2 byte av långbyxor och kjolar och toppar, blusar och klänningar, ja  kläder för ALLA väder o olika tillfällen. Det enda jag alltid kan välja bort är gummistövlar för de är verkligen för tunga......
Mitt mål i år är att jag ska vara sparsam med packning.
Tvätta och hänga går ju också. Några uppblåsbara galgar och tvättmedel väger ju inget.
Om jag använder allt jag har med mig? Nej.....


Jag har sytt en tubkjol (i tyg från Tusensköna tyger i Norrköping) som görs så att man syr bara två sömmar och med dold resår! Och så lite handsömnad för att sy ihop en glipa. Ska göra en tutorial längre fram. Kanske ett semesterpyssel!



Den blev så här. Har inte strukit varken kjol eller blus.

Och så hittade jag äntligen platta fin-skor. Och med lite som lyser upp!
Ja nu ska jag göra färdigt så jag får slå igen syet för ett litet tag. Ska städa syrummet och bygga ett par bord så det blir mer praktiskt att jobba där. Har en del ideer. Men då måste jag få med B. som bärhjälp. Och det kan bli lite trickigt, då jag är klar i min process vad som ska göras och köpas men han måste komma dit också. Det får bli ett semesterprojekt hör jag......Men först lite kaffe!

Och lite Frankrikemys;
Finaste baren i Collieur. Les Templiers,
Boulevard Camille Pelletan.
Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här