tisdag 5 mars 2019

Nu fungerar det igen!!

Äntligen kan jag lägga in bilder igen! Vet inte om jag haft någon felaktig inställning på telefonen eller om Blogger har ändrat något....
I vart fall så har jag inte kommit åt mina bilder sen mars 2017!
Trist har det varit eftersom jag gillar den här bloggsajten.
Och att jag kan skriva bloggen på min telefon!
Men det var ju ingen mening med det eftersom jag inte kunde visa bilder på det jag skapat. Och inte på nåt annat heller. 
Men nu så försöker jag igen.
Det jag pysslar med nu är broderi och jag tänker göra ett par grytlappar.  Försöker bestämma mig för om jag ska göra dem runda eller fyrkantiga.
Motivet har jag hittat hos en designer som skapat underbara broderier..


Hon har skrivit flera böcker och så finns hennes alster på Pinterest. Jag har fullständigt förälskat mig i hennes broderier och försöker hitta på saker att använda dem  till. 
Först ut är blir grytlapparna som ska till dottern som snart fyller år.

Förutom att brodera så har jag packning och rensning av vårt hem att syssla med. Om två månader flyttar vi från huset till en lägenhet. Och det är verkligen en rejäl minskning av bohaget som ska göras. 
Vi har haft gott om plats och allt från barnens saker till arvegods (typen loppis, sånt som kan vara bra att ha) har vi kunnat lagra utan att ens tänka tanken ”behöver vi spara detta”.

Det är både vemodigt och superskönt att rensa. Vi blir rena från saker och har snart bara det vi verkligen behöver. Allt känns så lätt. Undrar hur mycket jag kommer att sakna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här