söndag 17 mars 2019

Liten helgutflykt

Vi åker på en Stockholmsresa över helgen för att hälsa på yngsta dottern, som fyller år. Hon som ska få grytlapparna. Vi åker tåg och det är alltid mysigt. Och på stationen träffar vi bästa kompisen som också är på utflykt till en dotter i Stockholm.
Så resan upp blir väldigt pratig....men förhoppningsvis stör vi inte de andra passagerarna alltförmycket.
Och vädret är som det var i Malmö, när vi var där förra veckan. Mulet och lite kallt. Och regn.

Vi letar efter vårjackor och jag har som vanligt ingen tur. Jackan jag vill ha finns varken i rätt färg eller storlek. Maken hittar en i första affären som är perfekt. Men så i sista affären innan vi går till tåget: där hänger min jacka, i rätt färg och rätt storlek.
En mycket skön helg har det varit trots vädret. God mat och lite bubbel och trivsamt sällskap. Mysiga kvarterskrogar finns det många av, så vi behöver inte gå hungriga.

Vi besökte Nationalmuseet som är nyöppnat efter en lång period av renovering. Här finns mycket intressant och vackert att titta på.
Och när vi sitter på tåget hem igen så skiner solen!

Nu har jag bestämt vad jag ska brodera för motiv på väskremsan. Det är uppritat och färger på garn är bestämt för de första motiven.

Åh det är så roligt att börja på ett nytt broderi. Att planera, välja motiv, och material och så: trä nålen och börja sy! Och förhoppningsvis blir det slutfört också...vilket jag tror. Det är kul motiv och det går fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här