tisdag 12 mars 2019

Grytlappar

Nu är de klara!
 Broderade grytlappar. De har broderats efter motiv ur Yumiko Higuchis underbara samling med broderimönster.
Jag har en av hennes böcker och tänker köpa en till. Är verkligen glad i hennes broderier.

Och nu har jag börjat brodera på en provduk. Kan inte bestämma vilket nästa motiv ska vara så jag testar lite olika. Det som jag broderade på grytlapparna är väldigt roligt att göra men jag vill även testa fler. Det jag tänker göra sen är en kasse att ha mina pågående  handarbeten i när jag förflyttar dem.

Jag längtar efter att sy en klänning nu! Men snart åker vi ner med symaskinen till dottern som redan bor i vår nya stad. Sybordet är slaktat,det får inte plats i vår nya lilla bostad, och alla sygrejer och tyger är packade.  Alla våra saker ska magasineras en månad på grund av ett glapp mellan utflytt och inflytt på en månad. Och vi passar på att åka på semester.
Därför blir det lite reslust istället för syglädje framöver. Men saknaden efter att rita mönster och klippa i tyg börjar bli påtaglig. Så händerna får virka och brodera istället. Fiffigt att kunna det också.

Sen får jag ett nytt, litet litet syrum att inreda! Det ser jag verkligen fram emot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här