onsdag 8 juni 2016

Virkar, broderar och SYR!


Virkar glasunderlägg i alla gladfärger från Bautawitch!
Och börjar samtidigt med en tavla med prästkragar.
Den är så vacker!

Underbara BautaWitch som delar med sig.
http://bautawitch.com/
http://bautawitch.com/
Snabba och roliga att göra. Gladblommor i
gladfärger!
Mitt första 60-tals broderi är klart!

Måste göra en egen innerkudde då måtten blev lite egna....
Mönstret är "Teater" vilket jag hittat i boken "Broderier från 50- och 60-talet"
En källa att ösa ur.....


Vill också hitta ett mönster på gröna kudden med gult motiv. Och på äppelträd. 
Men det verkar vara så svårt att hitta mönster till de här fantastiska skapelserna. 


Spännande mönster....

....och en fin tavla


Vackra färger och vackra mönster

Äntligen syr jag igen. På riktigt.
Klänning i linne! Tyg från Olssons tyger. Tvättat i 40 grader och tumlat några gånger så blir det mjukt och skönt. Har verkligen förälskat mig i linnetyg och och linnegarn.
Lite skrynkel blir det men det får gå! Klänningen är i tvättmaskinen just nu så bild kommer senare.

Nu är det sommar och jag kan sola benen. Syrenerna bara blommar och blommar, men har snart blommat över. Jag sitter i trädskuggan och virkar och lyssnar på fåglarnas kvitter. Kan man ha det bättre???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här