onsdag 18 maj 2016

Tillbaka till kylan!

Så fort en vecka går! Bara man har riktigt mycket att göra och det hade vi. Slitigt ja, men så roligt!

https://bautawitch.se/2016/04/24/diy-virkade-solrosor-som-glasunderlagg/
Tre underlägg på en vecka!
Mönster och garn från Bautawitch.
Inte blev det mycket virkat. Inte heller satt vi och softade i huset i Fuengirola! Varken husets tillstånd eller vädret tillät detta.
Som tur var! Det är ju lättare att hålla farten uppe när regnet öser ner. Och det gjorde det.
Vi förstod att det inte är som här hemma när någon flyttat, typ något så när städat och inga saker kvar. Men här var det extra av allt.
Det var mycket smutsigare och mycket mer saker lämnade att ta hand om än vi tänkte att det skulle vara. Vi hade ju trots allt köpt ett tomt hus, alltså inga möbler eller husgeråd skulle ingå.

Så vi har rensat och städat och gjort inköp. Och så tar allt längre tid än man tänker sig.
Men allt är till belåtenhet nu. Om man bortser från att gasen inte fungerar och varmvattnet går på det
och diskmaskinen inte fungerar och mikron hade fått fötter och flyttat den också.  Ja vi får leta efter gasen nästa gång vi åker ner. Och det andra klarar vi oss utan. Men kylskåpet som också flyttade har vi ersatt nu. Manjana manjana.
Men när jag stod där i det nystädade köket kom jag att tänka på att i sommar ska vi vara där i 3 1/2  vecka. Kanske jag kan baka nåt då? Men hur är det spanska mjölet?
Och gissa om jag har tur! En studie i mjöl ska göras av "Sol som Sol?" !! Den ska bli spännande att följa.

Har hittat en jättetrevlig virkbok. "Virkarens stora Mönsterbok", av Sarah Hazell.



Många fina mönster med bra beskrivningar och vackra bilder.
Så nu har jag repat upp en virkning och börjat på en ny. Så jag har tre arbeten på gång.
Sjalen, kudden och solrosunderläggen.
Och arbetet med mönsterkonstruktionen vill jag göra klart och så skulle jag börja med spanskan igen. Jag tar en promenad och rensar huvudet.


Vårblomningen är underbar. Bara att njuta. Trots kylan.


Värmen kommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här