onsdag 27 januari 2016

Nu har det vänt!

Ljuset är här igen!
Känslan är obeskrivlig. Tror att det märks snabbare när man varit iväg och kommer hem igen. Det händer mycket på bara några dagar. Det är det som är så underbart med årstidsväxlingen.

Vår klätterhortensia i januari
En annan typ av hortensia
i Fuengirola i januari

Så var vill man vara i januari....

Tills värmen kommer till Sverige så syr jag lite varma kläder!
Har hittat ett mönster, Burda 1/2013 #102, till mitt ullblandade tyg från Olssons Tyger.



Färgen är mer blågrå
 Jag hoppar över kragen och har en polotröja under istället och hoppar också över rosetten på magen. Tror jag kommer att se ut som ett paket och det är inte min tanke. Syr i fickor i sömmarna fram och gör den kortare. Ska också testa att vändsy foder! Får se hur det fungerar.

Blev bara tvungen att testa att virka ett hjärta. Snabbt och lätt görs det. Mönster från Bautawitch. Fyll det med lavendel och häng i garderoben. Söt väldoft! 

Nästa gång jag går till affären ska jag köpa tulpaner! Äntligen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här