söndag 31 januari 2016

Gofika o lördagsmys




Solen skiner. Bara en kort tid av dagen men ändå. Ljuset är så underbart.  Försiktigt och lite svagt men samtidigt vet man att det växer i styrka varje dag. Fåglarna kvittrar igen. Allt börjat om.


Igår Lördag var det bestämt att yngsta dotter och jag skulle "gå på stan". Har lovat sy henne en morgonkimono men hon måste själv bestämma tyg. Så vi var på Olssons tyger och kikade vad som fanns i hyllorna. Vi hittade inget denna gång.

Sen blev det gofika. 


 Och en vårtulpan!!
 Idag söndag kom lite snö igen. Men nu räcker det. Vill ha vår.

Och så klarade jag att vändsy  klänningen med fodret. Efter det här är det bara att sy ihop axelsömmen. Och upplägget. Och ett skärp ska det bli också. Sen är den klar.

.
Har funderingar på att jag ska försöka göra som förra året. Sy sommarkläder innan /i början av sommarsäsongen och vara klar med syet till sommaresemestern.
Jag har några mönster och tyger klara i tanken och tror att kanske jag kan göra en plan i år. Min första någonsin. Kanske inte för hela säsongen, men några plagg iallafall, så jag kan hålla det jag planerar. Måste ha lucka (läs luckor) för det som dyker på mig från tygaffärens hyllor och de mönster jag förhoppningsvis kan rita själv framöver. När jag gått kursen i Mönsterkonstruktion.
Börjar den 16 februari!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här