fredag 4 september 2015

Varde ljus och ny klänning, snart


Nu har mina nya taklampor kommit hem och ska bara installeras och sen så kan jag se när jag syr!Projekt till helgen!
Mitt efterskickade mönster har också kommit och jag har klippt ut den första höst/vinterklänningen. Och sytt ihop lite ....
...tror det blir bra
 Sen så var jag inne hos Tusensköna tyger. Behövde kanttyg till klänningen  och garn till converse-skorna och inget mer. Så jag köpte ett supermysigt blustyg

Viskos med blommönster i petrol, grå, orange och vitt














Lunchpåse  i startgropen
(ses i nästa inlägg, som färdigblus hoppas jag) och en liten bit vaxdukstyg till en Lunchpåse. Kunde inte motstå! Är det fel på mig? Jag känner mig nöjd i alla fall. Men börjar samtidigt bli lite stressad på allt tyg jag har som jag vill göra saker av.....och snart ska jag till Stoff & Stil!! Jippi och Skräckblandad förtjusning just nu. Hinner jag, orkar jag? Ja men jag vill! Vi får se, det blir som det blir......
Så är hösten här och äpplena snart klara. Kanske tar det ett par veckor till men de har växt till sig lite redan.
Några av mina tomater har fått färg och går att äta men de är så små så små.


Söta både att se på och att äta.
 
Och nu är det fredagsmys.........Trevlig helg!
 

ostbågar

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här