söndag 7 juni 2015

Underbara Juni

Fredag var en ledig dag då solen sken och alla fåglar sjöng och det var grönt och blommigt ute!
Syrenerna bara blommar o doftar
Så här blå är himlen en fredag i juni

Och det är bara att njuta! Att sitta i stolen på altanen och bara vila ögonen på allt det gröna och höra naturen är så underbart.
Så har jag gjort klart väninnans klänning! Ändrat fållen. Det var inte lätt på en hellång med massor av tyg som bara flyter runt. Men nu är jag klar! Skönt.
Och dotterns kimono är klar. Glömde ta kort innan jag vek ihop den och la den i påsen jag sydde för att ha den i när hon reser! Tar ett kort någon gång när hon är hemma och klädd i den.
Jag blev nöjd. Nu ska den ner i postpåse och skickas. Hon vet inte att den är gjord och klar. Jag har bara hört mig för om hon gillade tyget och det gjorde hon! Jättemycket. Så det här blir en liten surprise tror jag när hon får den på posten.



Och i dag blir det tårta! Vi har mycket att fira. Namnsdag, nationaldag, mors dag i efterskott och att yngsta dottern har gjort halva tiden på universitetet och har sommarlov nu.

Och till slut lite bilder från några somrar i Frankrike, som jag alltid längtar tillbaka till
Collieure
Utanför en butik i Aigues Mortes

Collieure igen
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här