tisdag 2 juni 2015

Tre fynd och ett besök och ett måste.....

Idag var jag på Erikshjälpen och letade efter sybord. Jag vill ha två enkla bord som tål belastning och inte hoppar runt när jag syr. De ska stå i vinkel i syrummet. Men det fanns just inga bord som behagade mig. Däremot hittade jag några glasföremål som jag inte kunde gå ifrån.
Den med handtag ska jag ha pennor i och den lilla runda blir till knappnålar och den ljusgröna ska jag ha på matbordet.
tomaterna är bara rekvisita....
Jag älskar glas i alla former. Det är jättesvårt att gå på loppis och så. Jag vill bara ha!
På torsdag är jag ledig och då blir det en sväng till en butik som bl a tar hand om gamla kontorsmöbler och rustar upp och sen säljer. Kanske de har några bord. De har garanterat inga glasprylar så där kan jag gå säker. Fast det är mycket roligare att leta efter.

I helgen hade vi besök av en hare som mumsade på något i vår gräsmatta. Kan vara klöverblad för det finns det gott om. Förutom mossa förstås. Men han var så söt och jag tog en bild men hade bara mobilen till hands och där syntes han knappt. Så jag visar inte.

Nu ska jag ta mig an en ändring som jag lovat att göra. Fållen på väninnans nyinköpta klänning är sned och inget snygg.  Och tyget är tunt tunt och därför har jag dragit lite på att börja för det kan bli trickigt att få det snyggt. 
Men NU ska jag ta tag i det. Annars får jag brått snart och det är inget bra sätt att jobba med sånt tyg.
Hon ska snart vara fin och gå på fest. 
Sen får jag börja på ett nytt projekt till mig! 
Piska och morot.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här