torsdag 5 januari 2017

Bara för att man kan rita mönster

Bara för att man vet hur man ritar ett mönster till ett plagg, betyder det inte att man automatiskt kan sy det plagget. Efter mönstret man ritat alltså.
Många ändringar kan det bli innan mönstret är klart att använda.
DET har jag lärt mig efter två terminers kurs i mönster- konstruktion.
Och det har varit det svåraste att ta in. Att det krävs så mycket kunskap om mönster- ändring.
Och många toiler har det blivit.
Trial and error, i kubik. Testing Testing!
Kämpigt, lärorikt och så roligt.
Tygerna från Ohlssons tyger ligger till sig i lådan och idéerna växer i antal i min redan trötta hjärna. 
Idag känns det hopplöst igen. Trodde nog jag fått till en ärm som sitter snyggt men icke.
Inte ens vår lärare förstod vad som behövdes för att få ärmen att sitta bra. Så nu är jag på ruta ett igen.
Men inte ska jag ge mig. Imorgon tar jag nya tag. 
Börjar med att städa syrummet! 
Sen ska jag sy något lätt för att få upp humöret igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här