fredag 24 juni 2016

Underbara sommardagar....

....hoppas jag få! Är ledig 4 dagar i sträck. En liten minisemester. Bara för att jag flyttat fram min lediga dag. Lyx!
Frukost hos sykompisen inkl mönsterritning och kloka åsikter. Värdefull feedback på toiler. Så startar torsdagen som fortsätter i handarbetets underbara värld.
Jag har ju helt förälskat mig i 50 60 - talets fina broderier. En tavla som jag vill göra är denna:


Bild hittad på internet.
Var in till handarbetsaffären Berg & Granbom i Linköping och köpte pärlgarn i underbara färger till mitt gröna linnetyg som jag köpt på Olssons tyger. Hade tänkt mig lingarn att brodera med men det kommer hem först i höst. Och jag måste ju börja nu. .... Detta arbete är ju tänkt att vara semestersyssla. När jag inte har symaskinen med mig.
ja men jag bara måste börja brodera! För att kolla hur det blir.....
.Har inte hittat något mönster på denna tavla som jag vill sy. Så jag ritar själv och syr fritt efter bilden. Skulle vilja veta vem som designat mönstret!


Linet blommar nu...
Därför finns inte garnet i affären
förrän till hösten!

Idag är det midsommar! Häckklippning, altanstädning och lax med färskpotatis till lunch och jordgubbar!
Och sen några stygn på broderiet.....sommaren är härlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här