torsdag 17 mars 2016

Tygaffärer i Fuengirola

Igår var vi till Madrid. Där är det stort pådrag nu inför den heliga veckan. Många processioner ska det bli. Börjar när vi åkt hem tyvärr. Men vi kommer att vara här ett annat år och får se hela härligheten då.
Men vi har inte bara promenerat många mil, ätit och tittat på möbler här i Fuengirola.
Jag har naturligtvis också letat efter tygaffärer! Har hittills hittat 4 varav en var nedlagd. Eller flyttad?
De andra tre är
Tielas de la Moras på C/ la Union 42 och
Galerias Madrid på C/ Hermanos Pinzon 2 och
Gontextil på C/ Miguel Buenos 16.

Bra tyger i alla tre. Priser? Lite som hemma. Men att hitta fina tyger är inte alltid så lätt. Servicen här är väldigt bra och det var inga problem för dem att ta hem vad man ville ha om det inte fanns hemma.

Ja jag köpte tre tyger. Ett till en ärmlös blus och två till quiltningen. Ena dagen. Kom på att ett av tygerna fanns i flera färger och ett skulle passa till en klänning. Så jag gick tillbaka nästa dag och köpte två meter av den andra färgen.
Nu tänker jag att jag ska lära mig rita mönster till livet på kursen. Blir perfekt att använda till klänningen. Kjolen är ju klar. Ska ha fickor i sidsömmen tror jag.

Ja det är väl vad som hänt så här långt. Solen skiner och det blir varmare varje dag. Vinden är lite sval så en tröja att ta på sig då och då är bra.  Förstår inte de spanska kvinnorna. En del klär sig i varma kappor knäppta upp  till halsen och så varma stövlar på fötterna. Som när vi har 10 minusgrader hemma och inte 15 plus som det är här.  Jag är varm i min kofta!! Idag det sankt Patric's  Day.  Så det blir nog festligt på stan. Några gröna hattar har vi redan sett och fler lär det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här