tisdag 9 februari 2016

spansk frukost o annat mysigt


Så är vi i Spanien igen! Man kan ju undra om vi har börjat pendla till Spanien!? Men så här är det: Plötsligt dyker huset med stort H upp och vi måste bara se det med egna ögon. Sen följde en natt utan sömn och tur att den natten följdes av en så god frukost som den vi fick imorse !!

Sen gick vi en lång promenad under apelsinträd








och utmed stranden
och åt en god lunch på favoritrestaurangen Palangreros på  C/  Palangreros (!) i Fuengirola. Till slut hade vi vridit o vänt på allt och så bestämde vi oss.
Vi lägger ett bud. Så nu väntar vi..........

Idag har det varit 14-19 grader varmt och sol. Inte helt fel i februari. Jag kan verkligen tänka mig att tillbringa min sista tredjedel av livet här. Åtminstone längre perioder med lika långa perioder  i Sverige för det finns så mycket härligt där (inte minst våra barn) och så är ju det hemma.
Det är  kylan och klimatet som skaver lite. Även om årstidsväxlingen är underbar!!
Spännande tid vi har framför  oss. Att det kan bli verklighet att vi får två underbara hem!  Har dessutom spanat in en symaskins- och en cykelaffär.
Mitt hem är där min symaskin är!
Lånad bild från internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här