onsdag 18 november 2015

Sur och glad!

Jag är lite sur! Eller otålig kanske är ett bättre uttryck,
Burda Style magasin nr 11/2015 kommer inte ut i Sverige  förrän den 1 december!!
Undrar om jag får den fortare om jag prenumererar? Den ges ju ut tidigare i november i andra länder så varför inte här?
Nu hittade jag att om jag prenumererar så får jag novembernumret runt den 19/11. Kan vara lite ok men inte helt ok.....Jag tar en prenumeration nu så kanske jag får tidningen i nästa vecka.
ja jag har ju sett ett mönster jag vill sy nu!  Annars är jag nog tålmodigare, normalt sett. Kanske....

Burda 12/2015 #111
Det här  mönstret  är ju det jag försökte  skapa själv och sydde en klänning och tafttop av.
Men är inte helt nöjd  med kragen. Ska göra en tafttopp till och en väst i ull och då vill jag ha ett mönster som blir "rätt" och jag känner mig trygg med. Vill inte hålla på att ändra när jag väl syr i tyget.
Hoppas kursen i mönsterkonstruktion blir av. Skulle verkligen behöva mer kunskap så jag slipper köpa så många mönster.
Nu så har jag att göra julklänningen....ska bli roligt att göra den.


Mönstret är ett Butterick som jag köpt från Toppatterns
Klickar en beställning ena dagen o så är det i lådan  nästa. Supersnabb service!!
Tyget är mitt grå med vita prickar. Har börjat lägga ut mönstret nu.

Nu är ljuset tillbaka efter två dagars mulet väder med regn.
Då blir man glad!
Mitt i det vissna November dyker våren upp
Något som jag också blev glad av är en jättefiffig idé som jag hittade när jag kikade runt på olika bloggar:
Hos "Sol som sol" hittade jag ett virkat omtag till en flaska att ha när man fyllt den med iskallt vatten. Mot kondens och när man ska bära bara flaskan vid promenad.
Jag blev bara tvungen att själv virka ett.

Nu ska jag ta mig en promenad i solen och därefter en mindfullness-stund! 
Lyx och Lycka att bli glad av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här