söndag 29 november 2015

Ingen växt hittade jag....

....istället följde Valdemar med hem!
 Står nu på trappan och väntar på julen.
Och jag letar vidare efter växten Novemberljus.

Igår var det jul- och adventsmarknad  på flera håll i staden. Jag och dottern valde den i Gamla Linköping. 
Många fina saker till försäljning och egentillverkat alltihop. Så mycket fint hantverk det finns.
Det var så ledsamt att det regnade nästan hela tiden. Men roligt att så många hittade hit ändå. 
Här finns också en Cloetta-chokladbod och i den finns så mycket gott! Köpte kexchoklad förstås och hittade en bekant från förr. Nickel! 
Bara de goda smakerna i en och samma ask!
Dottern tyckte det var konstiga smaker. Jag blev euforisk och nostalgisk.
 
Den underbara kryddträdgården ligger i vintervila.  Jag återkommer i vår.
 
Idag ska jag sy så mycket jag bara orkar! 
Min julklänning är nästan klar och jag har lovat att sy en klänning till dottern också. 
 Det blir en utmaning. Har haft svårt att sy till andra. Men hon hittar inte det hon söker och det är svårt  att se....vet ju hur det är! Och det hon söker är en enkel modell i trikå. Det ska gå bra. 
 
Nu har vi tänt alla stjärnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här