fredag 2 oktober 2015

Klänning 2 klar och mera knutbroderier

Det gick snabbt att sy den här klänningen som blev en tunika. Roligt att få känna sig nöjd!
Tyg från Stoff & Stil och helt underbart skön att bära. Jag gillar den här modellen  jättemycket !! Har använt mönstret till att sy både tröja, blus, klänning och som nu, tunika. Väldigt enkel modell men ändå snyggt skuren. Går att variera med krage, knäppning, fickor och längd. Och tygkvalitet förstås. (Precis som med de flesta modeller.... 😶)
Gjorde den som en tunika för det passar tyget bäst tyckte jag.


Och nu är kappan på tur.  😊😊😊 Har klippt ut och sytt ihop delarna, det gick jättebra att sy på maskin. Ska fixa i fodret och fundera ut hur knäppningen ska vara.

Fortsätter att brodera mina knuthjärtan. Har gjort små lavendelpåsar och lagt i lådorna.  Virkningen då? Tar ett varv då och då men det går långsamt.
Har varit  så trött ett tag nu så handsömnaden på klänningarna o planlöst broderier har varit vad jag orkat förutom jobbet, hemmet och sömnaden. Snart är det semester med vila och rekreation, värme och sol, och mycket god mat hoppas jag.
Ska bli så skönt.
Därefter kommer jag att kunna vara ledig varje onsdag fram till jul. Så nu ska jag nog få tillbaks orken igen helt o fullt!!
Kvällshimlen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här