söndag 14 juni 2015

Det är mycket nu....

...mycket som jag känner mig nöjd med! Det är en skön känsla.
Jag har sytt knapphålen i blomblusen (phu det var inte roligt, bara krångel), gjort färdigt solklänningen i tyget från Tusen sköna Tyger-affären och det verkar gå bra med mönsterpassningen av långa solklänningen.

Lite omgjort och förlängt: Burda 06/2013 #108

Det här mönstret har jag använt
Burda 06/2013 #108


Blomblusen äntligen färdig!

En del upp och en del upp och ner

Jag vänder del 1 efter att jag klippt ut den och klipper ut del 2 efter den
Det ska vara 4 våder

Millimeter pill
Men det är lätt att mönsterpassa det här tyget: det är ju ränder åt alla håll. Tyget är så skönt: Viskos.
 
Dessutom har jag lyckats starta upp Spotify så nu har jag musik!
B har köpt oss en högtalare så det låter lite bättre än ur datahögtalarna. Dessutom är det ju bluetooth så vi kan lyssna "var som helst" !! Som i syrummet t ex.
Känner mig som en som halkat efter i teknikens värld. Förut fixade jag mycket av det här med it och teknik själv, gillade att klura ut hur saker fungerade. Men jag får skylla på min utmattning, har varit så trött och haft svårt att koncentrera mig på nya saker. Som tur är orken på ingång nu då, så jag får mina glimtar i mörkret. Det gör att jag åtminstone kommer en bit och sen tar jag hjälp och då händer det saker ibland.
Som nu......och jag har Spotify!
Lyssnar på Robbie Williams, Melody Gardot, Bo Kaspers Orkester till att börja med.
Försöker göra flera låtlistor och med musik för olika tillfällen. (Vilket man antagligen gör när man har Spotify. Lite självklarheter eller.....)
En ny liten sak i syrummet. En klocka! Stressar inte det? Nej för nu jag har koll! Håller inte på för länge och jag slutar innan jag blir för trött. Det är bra.
Men nu ska jag ner igen och fortsätta klippa. Snart kan jag sy ihop........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här