onsdag 1 mars 2017

Nu syr jag och har så kul!

Blusen är klar.



Kjolen till dottern är klar.  Klänning till mig är klar.
Kjol i grönt, till mig är nästan klar. Det är så roligt att få skapa och genomföra idéer, och samtidigt minska på lagret med tyger som jag har.
Jag vill ju få köpa nytt på symässan jag ska till i mars i Malmö.
Idag var jag in hos Ohlssons Tyger igen. Ja jag köpte inget tyg, var inte ens nere i stuv-källaren. Fast den drog, det gjorde den. Men jag behövde dragkedja och foder till kjol i grönt. INGET ANNAT. och jag klarade det! Kom ut igen med bara det jag skulle ha.

Passade på när vännen P och jag var och fikade på stan. Det finns ett mysigt fik som heter Cafe Mums och där är tyst, lugnt och skönt att sitta ner. Ingen skrällig musik som tröttar en redan trött hjärna. Gott hembakt bröd har de och personalen är jättegullig. Verkligen en oas mitt i stan.
Virkade glasunderlägg har jag också börjat få snurr på, de blir till jättesnabbt, när jag sitter framför TV-n. Jag har fått svårt för att bara sitta och göra inget och det behöver jag göra. Koppla av lite.
Superbra tips på Medeas Världs- Blogg
Ett tips! Superbra när man ska repa upp och kommer att få ett litet nystan. Som man kan ta tråden från insidan och slipper rullande nystan som ger sig iväg. Läs:Medeas Värld-bloggen


Och så har jag köpt en sax! En engelsk sax från Merchant & Mills. Superfin, en svart 8", och det är som att klippa i smör!
Och så köpte jag lite hyske-och-hakar och lite knappnålar. Någon äter knappnålar hos mig, de börjar ta slut.....
Ljuset är här, solen värmer när den behagar vara framme och det kvittrar högt i naturen. Våren är snart hos oss. Underbart!
#Ohlssons Tyger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad när du kikar in här